MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI 2014-2015 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME SONUÇLAR
F.Ü. MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI 2014-2015 AKADEMİK YILI DEĞERLENDİRME SONUÇLARI
Mevlana Değişim Programı 2014-2015 Akademik Yılı müracaatları aşağıda belirtilen hususlar dikkate alınarak değerlendirilmiş ve liste ekte sunulmuştur.
1. Mevlana Değişim Programı 2014-2015 Akademik Yılına ait başvuruların ilk değerlendirme aşamasında Koordinatörlüğümüzce; Üniversitemizin web sayfasında Eğitim Fakültesi, Teknoloji Fakültesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Sağlık Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrenci ve öğretim elemanlarının müracaatları Fakülte/Yüksekokul/Bölüm uyumsuzluğu nedeniyle değerlendirmeye alınamadığı daha önceden açıklanmıştı. Ancak, yapılan görüşmeler sonucunda yukarıda bahsedilen bölümlerin müracaatları (daha önce Dekanlık onayı alamayanlar ve belgelerinde hata bulunanlar da dahil olmak üzere) bölüm uyumu dikkate alınarak, 05-07 Ağustos 2014 tarihleri arasında Dekanlıklar/Müdürlükler aracılığıyla tekrar değerlendirmeye alınmıştır.
2. Daha önce Teknoloji Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’nden dört öğretim üyesinin 2013-2014 Akademik Yılında Mevlana Değişim Programı’ndan yararlanmaya hak kazandıkları, ancak kabul edildikleri Üniversiteye gidemedikleri ve Koordinatörlüğümüze feragat dilekçesi vermedikleri için (Mevlana Değişim Programına İlişkin Yönetmeliğin Öğretim Elemanlarının Belirlenmesi Madde 25 gereğince) müracaatlarının değerlendirmeye alınamadığı ifade edilmişti.
Bu öğretim üyelerinin Uluslararası İlişkiler Ofisine gitmek suretiyle Koordinatörlüğümüzde görevli arkadaşa dilekçelerini teslim ettikleri ve bu arkadaşımızın oda değişikliği yapıldığı için dilekçeleri Mevlana Kurum Koordinatörlüğüne iletmeyi sehven unuttuğu bilgisi 7 Ağustos 2014 tarihinde tarafımıza bildirildi. Koordinatörlüğümüzdeki bütün işler herhangi bir kademenin müdahalesi olmaksızın, şeffaflık ve hesap verilebilirlik ilkesiyle yürütülmektedir. Bu ilkeyle hareket ederek programa müracaat eden öğretim üyelerinin mağdur olmaması için bu dört öğretim üyesinin müracaatları da değerlendirmeye alınmıştır.
Mevlana Değişim Programı ile ilgili yazılı ya da sözlü bilgilerin Koordinatörlüğümüzle paylaşılması ve yazışmaların EBYS üzerinden Mevlana Kurum Koordinatörlüğü’ne yapılması gerekmektedir. İletişim sorununa neden olduğu ve sağlıklı bilgi akışını engellediği için Koordinatörlüğümüze teslim edilmeyen hiçbir belge artık değerlendirmeye alınmayacaktır. Koordinatörlüğümüz Sivrice Meslek Yüksekokulu binasında hizmet vermektedir.
3. Mevlana Değişim Programı kapsamında 2013-2014 Akademik Yılında Üniversitemize Gelen ve Üniversitemizden Yurt Dışındaki Üniversitelere gitmek üzere kabul edilen öğretim elemanlarının listesi ekte verilmiştir. 2013-2014 Akademik Yılında Üniversitemizden toplam 48 öğretim üyesi Mevlana Değişim Programı’na müracaat etmiş ve bütün öğretim elemanları değişim programından yararlanmaya hak kazanmıştır. Programdan aktif olarak yararlanan ve 2014-2015 Akademik Yılında tekrar müracaat eden öğretim elemanlarının müracaatları Mevlana Değişim Programına İlişkin Yönetmeliğin Öğretim Elemanlarının Belirlenmesi Madde 25 gereğince, bütçenin kısıtlı olması ve ilk defa müracaat edenlerin programdan yararlanabilmesi için reddedilmiştir.
4. Üniversitemiz 2014-2015 Akademik Yılında Mevlana Değişim Programı kapsamında Üniversitemize Gelen ve Üniversitemizden Yurt Dışındaki Üniversitelere gitmek üzere müracaat eden öğretim elemanları ve öğrencilerin listesi ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 30.06.2014 tarihli yazısı, Ödenek Tablosu, H Cetveli ve T.C. Merkez Bankası’nın 12 Ağustos 2014 tarihli döviz kurları ekte sunulmuştur.