Af Kanunundan Yararlanarak 2013-2014 Yılı Bahar Yarıyılında Kayıt Yapacak Öğrencilerin Dikkatine
6353 SAYILI KANUNUN 11. MADESİ İLE 2547 SAYILI KANUNA EKLENEN GEÇİCİ 63. MADDESİNDEN (AFTAN) YARARLANMAK İÇİN BAŞVURU VE KAYIT DUYURUSU
1- Üniversitemizden 25 Şubat 2011 tarihinden önce ilişiği kesilen veya yine bu tarihten önceki tarihlerde Üniversitemizin bir programını kazanıp kayıt yaptırmayan öğrenciler yeniden öğrencilik haklarını elde etmek için 16 Ocak 2014 tarihine kadar Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuru yapmaları gerekmektedir. Bu tarihe kadar başvuranlar 2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında öğrenimlerine başlayacaklardır.
2- 16 Ocak 2014 tarihine kadar başvuran öğrenciler kayıtlarını 03-10 Şubat 2014 tarihlerinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığında, Keban, Sivrice, Maden Meslek Yüksekokulu öğrencileri ise kendi MYO’larında yapacaklardır.
3-Kayıtlarını 03-10 Şubat 2014 tarihleri arasında yaptırmayanların kayıtları 2014-2015 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı için yapılacak duyurularda belirlenecek tarihlere göre yapılabilecek yada kayıt hakkı saklı kalacaktır.
4- Kayıt için gerekli belgeler;
a)Kayıt yaptıracak öğrencilerin şahsen başvurması gerekmektedir.
b)Lise diplomasının aslı ve beş adet fotokopisi,
c)Dikey geçiş sınavı (DGS) ile yerleşenlerin ön lisans diploması aslı ve beş adet fotokopisi,
d)Daha önce bir programı kazanmış ve kayıt yaptırmamış olan öğrenciler bu programı kazındıklarına
dair ÖSYM sonuç veya kazandı belgesinin aslını veya onaylı (ÖSYM veya ÖSYM Bürolarından) örneğini getirmeleri gerekmektedir.
e)Savcılıktan sabıkasının olmadığına dair alınan belge,
f)Nüfus cüzdanı fotokopisi,
g)6 adet vesikalık fotoğraf,
h)Öğrenim/katkı ücretini (harcını) yatırdığına dair dekont (öğrenciler Öğrenci İşleri Daire Başkanlığında kayıt yapacakları bölüm sorumlu memurundan kayıt zarfı ve bilgi formunu alıp dolduracak ve Sağlık Kültür Spor Daire Başkanlığı Kredi İşlemleri Birimine başvurup, buradan verilen bilgiye göre harç veya öğrenim ücretini yatırmak için ilgili bankaya gideceklerdir.),
ı)Askerlik Durum Belgesi,
Kayıt tarihi itibariyle;
- Otuz (30) yaşına girmemiş (29 yaşını bitirmemiş) olanlardan istenmeyecektir
-Otuz (30) yaşından gün almış (29 yaşını tamamlamış) olanlardan istenecektir
-Askerliğini yapmış olanlar Terhis Belgesi, getirmeleri gerekmektedir.
5- Başka Üniversitenin öğrencisi olup, Af Kanunundan yararlanmak için ilişiğinin kesildiği üniversitesine müracaat eden, ancak kanunun geçici 58. maddesi gereğince işi veya ikameti Elazığ’da bulunanlar, öğrenimlerini Fırat Üniversitesindeki aynı bölüme yada programa yatay geçiş yaparak devam etmek isteyen öğrenciler;
a) Af Kanundan yararlanmak için önce kedi üniversitesine başvuracak. Kayıt işlemlerini yapacak. Öğrenci belgesini, ÖSYM sonuç (kazandı) belgesinin aslı yada onaylı örneğini, ikamet belgesini yada görevli olduğu kurumdan personel olduğuna dair belgesini bir dilekçe ile Fırat Üniversitesinin ilgili Fakülte Dekanlığına/ Yüksekokul/Konservatuar/Meslek Yüksekokulu Müdürlüğüne müracaat etmeleri gerekmektedir.
b)Yapılan bu müracaat Fakülte veya Yüksekokulun ilgili kurullarında görüşülüp, alınan karara göre, Fırat Üniversitesinin Senato kararı ile öğrencinin kaydı yukarıda belirtilen şartlara göre yapılır.
6- Süresi içinde başvuru yapanlardan, terör suçundan hüküm giyenler hariç, diğer suçlardan tutuklu veya hükümlü olanların kayıtları bu durumlarını belirten Savcılık veya Ceza ve Tevkif Evi Müdürlüğünün resmi yazısı ile birinci derece yakınlarınca yada vasisi tarafından vekaleten yaptırılabilir.
İrtibat Telefonu: 0 424 237 00 00 /3224
REKTÖRLÜK
Güncellendiği Tarih: 24-09-2020 16:39 |